Tips om gezond maar toch snel af te vallen

Zeker in de maanden voor de zomervakantie is afvallen mateloos populair onder de Nederlandse bevolking. Het zijn voornamelijk vrouwen die op zoek gaan naar mogelijkheden om snel af te vallen. Zo hebben zij een goed lichaam voordat ze in hun bikini op het strand gaan liggen! Ook mannen doen er alles aan om hun lichaam er goed uit te laten zien tijdens de zomermaanden. Je wilt immers wel opvallen bij de vrouwen tijdens de zonnige stranddagen! Niet alleen zie je er beter uit als je aan het afvallen bent, ook zal je lekkerder in je vel zitten. Afvallen kan erg gezond zijn, mits je dit op de juiste wijze doet. Wat de beste manier is om af te vallen is onduidelijk. De een kiest voor een heel streng dieet, terwijl de ander zich prettiger voelt bij een dieet voor de lange termijn. In dit artikel richten we ons op een manier van afvallen door structurele aanpassingen in je eetpatroon en levenswijze aan te brengen.

Tip 1: zorg voor voldoende beweging

Om af te kunnen vallen is het allereerst belangrijk om voldoende te bewegen. Zeker in de herfst- en wintermaanden kan de stap om buiten te gaan sporten al snel te groot zijn. Juist in die maanden is het belangrijk om de basis te leggen voor de conditie, waarop je in het voorjaar en de zomer verder kunt bouwen. Je kunt er in de herfst en winter voor kiezen om in een sportschool te gaan sporten. Sporten in de sportschool is extra leuk als je dit samen met anderen doet! Vraag een goede vriend of vriendin om samen te gaan trainen.

Stel een doel die je aan het eind van een bepaalde periode behaald wilt hebben. Door naar een doel toe te werken wordt het makkelijker om de motivatie te behouden. Je werkt immers ergens voor!


Tip 2: laat tussendoortjes liggen

Na een intensieve training kan het heel verleidelijk zijn om een tussendoortje te nemen. Denk aan een Snicker of een Mars, waarmee je meteen voldoende energie hebt om weer een uurtje vooruit te kunnen. Dergelijke tussendoortjes bevatten ontzettend veel ongezonde suikers en vetten. Zo heb je de calorie├źn die je net verbrand hebt al snel weer in je lichaam. Beter is het om te kiezen voor een appel of een banaan! Zeker een banaan kan ook lekker zoet zijn, maar is toch een stuk gezonder dan een Snicker of een Mars. Af en toe een snoepje kan natuurlijk geen kwaad!

Voor, tijdens en na je training kun je een eiwitshake drinken. Met deze shakes, die steeds populairder geworden zijn, kan je het herstel van je spieren bevorderen. De eiwitten zorgen er namelijk voor dat je spieren herstellen en sterker worden. Precies dat wat je wilt bereiken met de trainingen in de sportschool! Op de website van MuscleConcepts vind je verschillende soorten shakes. Bekijk vooraf goed welke shake het beste bij je past.

Tip 3: beweeg ook op de werkvloer

Wanneer je een kantoorbaan hebt zal je overdag niet heel veel bewegen. Dit is zonde, want door te bewegen kun je je langer concentreren en voel je je fitter! Probeer in de pauzes een kort stukje te lopen, neem de trap in plaats van de lift en loop gedurende de dag af en toe even heen en weer.

 
Copyright 2010 - 2017 | af-vallen.nl