South beach dieet

Door cardioloog Dr. Agatston is het zogeheten South Beach dieet ontwikkeld waarbij in een drietal fasen gewerkt wordt naar een betere en gezondere levensstijl. Hij heeft dit South Beach dieet ontwikkeld omdat hij destijds binnen zijn eigen werk als hart- en vaatziekten specialist ontevreden was met andere dieet resultaten. Met zijn kennis van zaken heeft Dr. Agatston een methode van afvallen ontwikkeld waarbij je eigenlijk niet dieet maar simpelweg moet gaan letten op welke producten je wel en niet samen eet. Daarbij wordt simpelweg het onderscheid gelegd tussen goede en slechte koolhydraten en goede en slechte vetten. De drie fasen zijn er dan ook voor bedoeld om je binnen een aanpassingsperiode een nieuwe levensstijl bij te brengen. Welke fasen doorloop je dan bij het South Beach dieet en waarom levert dit dieet zulke goede resultaten?

Fase 1, de voedsel reductie fase

In de begin fase van het South Beach dieet is het van belang dat je gewone hoeveelheden mager rund- of varkensvlees, scharrel- en schaaldieren en vis eet. Het idee hierachter zit in het feit dat je verzadigde vetten arm en dus onverzadigde vetten rijk hoog eiwit rijk voedsel binnen krijgt. De eiwitten zijn essentieel voor het functioneren van lichaamsprocessen aangezien eiwitten worden omgezet in aminozuren welke wederom worden omgezet tot eiwitten geschikt voor het aansturen van noodzakelijke lichaamsfuncties. Daarnaast geven de eiwitten je een vol gevoel zodat je minder koolhydraten nodig hebt. In deze fase is het echter uitgesloten dat je koolhydraten binnen krijgt omdat je de eerste twee weken geen fruit, pasta, aardappelen, brood of rijst mag nuttigen. Eiwitrijke producten zijn verder noten, gebruik van olijfolie, eieren (beperk je met het eten van eigeel) en kaas. In deze eerste twee weken val je het meest drastisch af.

Fase 2, de stabilisatie fase

Uitgangspunt van het South Beach dieet is het eten van volwaardige voedingsmiddelen welke onbewerkt zijn. Daarbij valt te denken aan vers geperste sappen uit vers fruit, volkoren producten, noten, rogge, zuivelproducten, peulvruchten, enzovoorts. In de tweede fase ga je meer van dit soort producten eten, waarbij de nadruk dus ligt op gezonde koolhydraten. Technisch gezien hebben die producten een laag glycemie waarde, waarmee dus de glucose balans in je lichaam stabiel blijft. Glucose stijging leidt namelijk tot aanwas van onverzadigde vetten in je lichaam en dus neemt je lichaamsgewicht toe, waarmee je lichaam meer insuline moet aanmaken om de toenemende hoeveelheid glucose te kunnen opnemen. Een visueuse cirkel dus. Door alleen maar gezonde koolhydraten tot je te nemen, zal de hoeveelheid glucose in je lichaam afnemen en stabiliseren tot een lichaams eigen niveau. In deze fase val je dan minder snel af echter je kunt met deze fase doorgaan totdat je tevreden bent met je lichaamsgewicht.

Fase 3, een nieuwe levenswijze is aangeleerd!

De recepten die Dr. Agatston heeft samengesteld zijn puur en alleen gebaseerd op goede vetten en goede koolhydraten. De voorgaande fases hebben je laten afvallen tot het prachtige resultaat dat je nu hebt. Je straalt weer! Je hebt al een tijd de recepten aangehouden volgens het South Beach dieet en je weet dus precies welke volwaardige producten je het beste kunt samenvoegen tot een heerlijke maaltijd. Ja, lekker eten dat moet gewoon. Daarnaast adviseert Dr. Agatston tevens om dagelijks een multi vitaminepil in te nemen tezamen met visolie capsules om zo alle noodzakelijke voedingsstoffen op het vereiste niveau te hebben en te houden.

Gezondheid straal je uit met het South Beach dieet

Je eet gezond en dat zie je! Je lichaam ziet er strak en prachtig uit, je hoeft je nergens meer voor te schamen en dat laat je graag zien. Met het South Beach dieet heb je jouw ware ik terug gevonden. Je ziet er gezond uit en je weet nu wat je wel en niet moet eten, echter elke keer dat je eet heb je een vol gevoel. Je lichaams gewicht neemt niet toe omdat je onverzadigde vetten eet, met voldoende eiwitten echter glycemie arme producten. Daarnaast neem je ongetwijfeld een sport op om je spieren strakker eruit te laten zien. Bijkomend voordeel is dat je lekker in je vel zit, niets hangt meer en je hebt energie te over. Je kunt de wereld aan, en dat heb je aan het South Beach dieet te danken!

 

Uw mening telt

Hebt u goede ervaring met South beach dieet?
 

Sport en bewegen

Copyright 2010 - 2017 | af-vallen.nl